Search

Thursday, August 7, 2014

Augusts: Osidžas zeme

Mana mīļā Gaidiņa man izstāstīja par filmu "August: Osage County" ("Augusts: Osidžas zeme", filmu režisējis John Wells). Kad uzzināju, ka šo filmu rāda mūsu mazais kinoteātris, ar steigu devos skatīties, un
filma uz mani atstāja lielu iespaidu.

Kādi aktieri! Kāda noskaņa.

Pirmais darbs, atbraucot mājās, bija kartē apskatīties, kur tieši Amerikā atrodas Osidža un Oklahomas štats. Bildē (zemāk) uz Oklahomu norāda zīmuļa uzasinātais gals. Turpmāk man Oklahomas (saīsinājumā OK) štata kontūru būs viegli atcerēties un atpazīt pēc šī fakta: kontūra izskatās pēc rokas ar izstieptu rādītājpirkstu, kas rāda Kalifornijas virzienā. Nezināju, ka
Oklahoma robežojas arī ar Teksasas štatu. Un tuvāk, Osidžas zeme (county) ir šeit, pie robežas ar Kanzasas štatu:
Daži iespaidi par filmu:
man lielu lomu noskaņas radīšanā spēlēja mājas iekārtojums - tāds grezns, bet smagnējs; pilnībā iemieso ideju, ka pat visā karstumā un bezgaisā šī ir vieta, kur ievēro tradīcijas un manieres. Tāds kontrasts starp to, kas notiek, un "pie mums viss ir kā pie cilvēkiem!". Ļoti patika šī lustra,

ļoti patika, ka mājas iekārtojums bija kārtām - viena kārta "medaljonu" tapešu un citu rakstainu tapešu ar zeltītu spīdumu, viena kārta rakstainu plāno aizkaru, tiem virsū vēl biezie aizkari, tad vēl visas smagās, tumšās koka mēbeles, durvis, spoguļi -



tā bija gan bauda acīm, gan arī kaut kas, kam pievērst uzmanību filmas smagākajos brīžos.

Production designer: David Gropman (citas filmas, ko esmu redzējusi - "Date Night", "Chocolat")
Art director: Karen Gropman
Set decorator: Nancy Haigh (citas filmas, ko esmu redzējusi - ūū, izrādās, ka ļoti daudz! Sākot ar "Forrest Gump" un "The Truman Show", bet arī "Burn After Reading", "Money Ball", u.c.; šeit darbu saraksts)
Set designer: Uldarico Sarmiento

Ļoti, ļoti patika, cik sirsnīgs filmā bija Krisa Kūpera (Chris Cooper) varonis. Uz Džūliju Robertsu es varētu skatīties stundām ilgi. Merilu Strīpu man bija grūti redzēt šajā lomā; gribas, lai viņa vienmēr ir tāda stipra un skaista, kā filmās It's Complicated un Julie&Julia.
Džulianna Nikolsone (Julianne Nicholson) bija fascinējoša!
Arī tāda seja, uz kuru varētu skatīties un skatīties. Ļoti ceru, ka redzēsim Džuliannu Nikolsoni vēl daudzās citās lielfilmās.
Vispār viss aktieru ansamblis bija lielisks, varētu izcelt pilnīgi katru aktieri.

Vēl, lūdzu, novērtēsim, cik skaista Džūlija Robertsa bija vienā no filmas pirmizrādēm (zemāk). Man tā patīk šis tērps! Manuprāt, viss ir tik labi saskaņots, viss visu papildina, un Džulija Robertsa izskatās tik burvīgi. Man visvairāk patīk
tumšo ķiršu sarkanais manikīrs (un pedikīrs), un tā mazā bēšā somiņa. Viss kopā, nu tik skaisti!

Rezumējot, "Augusts: Osidžas zeme" ir vietām smaga, taču ne "grūta" filma. Būs daudz, ko pārdomāt, dzīvi, cilvēku likteņus, bet tas viss tā mierīgi.

Ko es vēl pēc filmas noskatīšanās noskaidroju par Oklahomu:
1. Oklahomas štata moto agrāk bija Labor Omnia Vincit, "darbs uzvar visu"; man tas sasaucās ar filmu
2. Oklahomā (Shawnee pilsētā) dzimis aktieris Breds Pits (Brad Pitt).

Ja gribas vēl filmas ar Džūliju Robertsu un Merilu Strīpu, šeit liks uz manu ierakstu "5 burvīgas filmas ziemas vakaram".

Bet ja gribas laukā, šeit divas pastaigas: viena "ap kvartāliņu" un otra, arī "ap kvartāliņu", kurā es atkal uzsveru "parastu" pastaigu svarīgumu.

Bilžu avoti: 1, 4, 5, 6, 7,

Paldies, ka ieskatījies Pieliekamajā!

2 comments:

  1. Paldies, ka atgādināji šo filmu. Man arī tā ļoti patika. Varētu noskatīties vēlreiz, bet vajag tā, lai ir laiks padomāt un "pagruzīties":)

    ReplyDelete
  2. "Pagruzīties" :))), labais.
    Man atkal uznāca milzīga kāre apceļot visus Amerikas štatus.

    ReplyDelete