Search

Sunday, January 12, 2014

Jansona kārdinājums

Mans vismīļākais zviedru ēdiens. Tradicionāli Jansona kārdinājumu (Janssons frestelse) taisa uz Ziemassvētkiem; es taisu visu gadu. Jansona recepti var atrast daudzviet. Šī recepte ir sen kopēta no kāda žurnāla un gadu gaitā pieslīpēta tā, lai būtu perfekta tieši man.
Sastāvdaļas:
sviests, aptuveni 2-3 ēd.kar.
2 lieli sīpoli
8-10 kartupeļi
kārbiņa anšovu (angliski anchovy), un vajadzēs arī marinādi, neliet laukā!
3 dl trekna saldā krējuma (1dl = 100 ml), var arī 2dl saldā krējuma, 1 dl piena
rīvmaize, man patīk bagātīgi

Darba secība:
Uzsilda cepeškrāsni uz 225C. Ar sviestu izsmērē cepamformu.
Sagriež strēmelēs sīpolus un apcep sviestā tā, lai sīpoli ir mīksti, bet ne pārāk brūni.
Nomizo un sagriež salmiņos kartupeļus.
Formā kārto tā: kartupeļi, sīpoli, anšovu filejas, atkal kartupeļi, utt. Kartupeļi vienmēr pašā apakšā un augšā. Anšovu filejas liek ar sudraba pusi uz augšu.
Kad uzlikta pēdējā kartupeļu kārta, pār visu kārtojumu pārlej anšovu marinādi, tad saldo krējumu. Bagātīgi pārkaisa ar rīvmaizi, un tad uzdrupina virsū kādus 10 gr. sviesta.
Liek cepties uz minūtēm 40 - 45.
Notes:
Jansonā puse "sāls" ir anšovu marinādē. Es vienmēr pērku Grebbestads rozā kārbiņu (marinādes garšvielu maisījums ir firmas noslēpums, man liekas, ka tur ir arī krustnagliņas).
Ja mulsina neierasta zivs fileja - pašā Jansonā Tu jutīsi tikai tādu sāļu kreftīgumu, jo tā fileja ir salīdzinoši maziņa un ilgajā cepšanas laikā praktiski izkūst.
Svētkiem vienmēr taisu ar 36% saldo krējumu. Droši var taisīt arī ar liesāku saldo krējumu, piemēram 15 %, kā arī daļu saldā krējuma aizstāt ar pienu. Vienīgais jārēķinās, ka liesāko variantu cepot, saldo krējumu kaut kā sarauj, un Jansons nebūs tik skaists uzreiz no krāsns. Ja pastāv nakti ledusskapī, otro reizi sildot izskatās jau daudz labāk (garša ir laba visu laiku).

Šīs receptes trumpis ir perfektās (perfect for each other) sastāvdaļas. Ne ko pielikt, ne atņemt.

*Par šo ierakstu nav saņemta atlīdzība. Pieminu produktu, kas man patīk.

Paldies, ka ieskatījies Pieliekamajā!

No comments:

Post a Comment