Search

Friday, December 20, 2013

Krāsnī cepti briseles kāposti

Šīs ir manas vieglākās, vienkāršākās ziemas vakariņas. Vienīgais, ko tās prasa, ir laiks krāsnī, bet viss pārējais ir nieks. Šo recepti iesaku visiem tiem, kas ar briseles kāpostiem ir uz jūs.
Viss sākās ar to, ka vienu gadu veikalā ieraudzīju kampaņu - paciņa saldētu briseles kāpostu par 1 kronu (8 santīmiem). Es nopirku trīs paciņas, un tad meklēju recepti. Vairs neatceros receptes avotu, bet tā ir vienkārša un ļoti laba.

Sastāvdaļas:
1 paka saldētu briseles kāpostu (apm. 550 gr)
0,5 dl olīveļļas (1dl = 100 ml)
2 garšvielu karotes sāls (apm.divas krietnas šķipsnas)

Darba secība:
Uzgriež cepeškrāsni uz 200 C.
Cepamtraukā sajauc briseles kāpostus ar olīveļļu un sāli, un liek cepties uz minūtēm 45.
Tad var apmaisīt, piebērt kaut ko klāt pēc vēlēšanās (sarīvētu sieru, ciedru riekstus), vai arī neko, vēl 5 minūtītes pacept un gatavs.
Notes:
Galvenais ir "manage your expectations", negaidīt koši zaļus, fotogēniskus kāpostiņus. Tieši tie brūnie ir visgaršīgākie, lai ir pat vēl daudz brūnāki un sačervelējušies, nekā tie, kas augšējā bildē. Nezinu, kas notiek ar uzturvērtību tik ilgu laiku cepeškrāsnī, bet domāju, ka vismaz šķiedrvielas no šiem kāpostiem tiek.

Ja tās ir vakariņas man pašai, man vairs neko nevajag. Ja ir krējums, super, vai biezpiens. Bet man ļoti garšo arī vienkārši tāpat.

Esmu mēģinājusi vairākas reizes arī ar svaigiem briseles kāpostiem, un tagad ir to sezona, arī cena ļoti laba, bet man labāk garšo no saldētiem. Saldēti kāpostiņi sanāk tādi maigāki, bez kraukšķīguma. Man patīk lietot svaigus produktus, bet svaigi kāpostiņi tomēr ir jānomazgā, jānoņem nesmukās lapiņas, un tur pazūd viss receptes vienkāršums.

Un ja ir laiks un patikšana, tad šie kāposti kopā ar krāsnī ceptu lasi (recepte šeit) un biezpienu ir vienkārši fantastiskas vakariņas.

Paldies, ka ieskatījies Pieliekamajā!

2 comments:

  1. Tie brūnie tiešām izskatās apetītlīgi:) Pat pēc svētku vakariņām " Istabā":)

    ReplyDelete
    Replies
    1. O, paldies par komplimentu! :D "Istabā" neesmu bijusi, bet šoruden biju īstā veco laiku pieliekamajā, tādā mazā istabiņā ar plauktiem, kur ir vēsi. Mana draudzene teica, "var tusiņa laikā ienākt pabučoties" :) Ļoti man patīk, gribu tādu pieliekamo! :)

      Delete